یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۳:۴۶:۳۲

بازار حمل دریایی LNG رونق می‎گیرد

باشگاه خبری فراساحل: انتظار می‎رود با تکمیل پروژه‎های گازی استرالیا و آمریکا نزدیک به 40 میلیون تن در سال به ظرفیت اسمی مایع‎سازی گاز جهان تا پایان امسال افزوده شود. شرکت کشتیرانی GasLog یونان فعال در حمل LNG با انجام اقدامات مالی سعی کرد در بازار راکد حمل LNG، سوددهی خود را حفظ کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌تایمز،این شرکت که به تازگی تامین مالی ساخت هشت فروند کشتی را به ارزش 1.3 میلیارد دلار بر عهده گرفته است، اعلام کرد که انتظار می‌رود این کشتی‎ها به این طریق و همینطور از راه نقدینگی موجود و درآمدهای آتی، بودجه مورد نیاز خود را دریافت نمایند. پاول ووگان مدیرعامل گسلاگ، همچنین اظهار کرد که 576.5 میلیون دلار برای پرداخت بدهی‎هایی که سررسید آنها در 2016 و 2017 فرامی‌رسد، تخصیص داده شده است، و تا سال 2018 این شرکت یونانی بدهی نخواهد داشت.


شرکت گسلاگ اعلام کرد که با وجود اینکه پیش‌بینی می‎شود نرخ کشتی‎های حمل LNG در کوتاه مدت همچنان پائین باقی بماند، انتظار می‎رود با تکمیل پروژه‎های گازی استرالیا و آمریکا نزدیک به 40 میلیون تن در سال به ظرفیت اسمی مایع‎سازی گاز جهان تا پایان امسال افزوده شود. در استرالیا پروژه‎های Australia Pacific Train 1 و Goldstone LNG صادرات نخستین محموله‎های گازی خود را در هفته‎های گذشته آغاز کردند. پروژه‌های Gorgon و Australia Pacific Train 2 تا پایان سال 2016 تولید خود را آغاز می‌کنند در حالیکه پروژه‌های Wheatstone و Prelude در سال 2017 تولید LNG را آغاز می‎کنند. از سوی دیگر، نخستین محموله LNG پروژه Sabine Pass آمریکا، یکی از پنج پروژه LNG در حال توسعه این کشور، هفته گذشته صادر شد. پروژه Angola LNG آمریکا نیز که به دلیل نوسازی و تجهیزات به مدت یکسال تعطیل شده بود، در سال 2016 بازگشایی می‌شود.


با توجه به شروع به کار پروژه‎های LNG زیادی در سراسر جهان، گسلاگ پیش‌بینی کرد که فعالیت‎های تجاری برای حمل این حجم از LNG به میزان قابل توجهی افزایش یابد. ووگان گفت:"با وجود افت کنونی بازارهای انرژی، ناوگان گسلاگ با 100 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت بوده است." گسلاگ اعلام کرد که مقدار سودش در سه ماهه پایانی سال 2015 به 18.2 میلیون دلار رسیده که از 9.9 میلیون دلار در مدت مشابه سال 2014 بیشتر است. سود سالانه این شرکت نیز 53.7 میلیون دلار شد که از سود سال 2014 آن بیشتر است. این شرکت یونانی ساخت شش فروند کشتی جدید را به کشتی‎سازی سامسونگ و دو فروند دیگر را به کشتی‌سازی هیونداری واگذار کرده است. چهار فروند از این کشتی‌ها تا پایان امسال و بقیه آنها در سال‌های 2018 و 2019 تحویل خواهند شد.



  کد خبر : 1283
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :